AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Vegetariánske menu

Zdravo a chutne sa dá variť aj bez mäsa. Obohaťte jedálny lístok o netradičné ingrediencie a nové recepty, ktoré sú jednoduché na prípravu, a výsledok iste zachutí celej rodine.
Vegetariánske menu

Vegetariánsky burger

100 g kuskusu, zeleninový vývar najlepšie v biokvalite, 2 lyžice slnečnicového oleja, 4 hamburgerové žemle, menšia cibuľka, tri strúčiky cesnaku, biela fazuľa z konzervy, 1 vajce, citrón, čili papričky (nie, ak chcete servírovať deťom), rasca, čierne korenie, soľ, koriander, na ozdobenie šalát, cibuľka, paradajka, prípadne paprika, kečup

Pripravte si kuskus – zalejte ho vriacim vývarom, zakryte a nechajte 5 minút stáť. Potom premiešajte vidličkou. Medzitým si zlejte fazuľu,
na veľkej panvici rozohrejte olej, pridajte nadrobno nakrájanú cibuľu, cesnak, prípadne čili papričku a opečte dozlatista. Potom pridajte rascu, korenie a fazuľu, ktorú predtým roztlačíte na kašu.

K zmesi dodajte koriander, citrónovú kôru, vajce a predpripravený kuskus. Dobre osoľte. Z vytvorenej hmoty rýchlo tvarujte 4 karbonátky a dajte ich do chladničky. Po vychladnutí opäť rozohrejte olej a na panvici prudko opražte zhruba dve minúty z každej strany všetky burgery, ktoré následne dopečte v rúre.

Pripravené žemle medzitým pozdĺžne rozkrojte, naplňte oblohou – paprikami, šalátom, cibuľkou či kečupom a položte na ne horúce burgery. Prikryte druhou časťou žemle a servírujte teplé.

Zapečená cukina so syrom

Snímka obrazovky 2014-05-09 o 9.07.48.jpg

1 väčšia cukina (prípadne dve malé), cesnak podľa chuti, cibuľka, olej
a soľ, bazalka, štipka korenia, 150 g polotučného tvarohu, mascarpone alebo kyslej smotany, 150 g strúhaného syra, maslo

Cukinu nakrájajte na kolieska, posoľte, nechajte „vypotiť“, a potom zotrite prebytočnú vodu. Jednotlivé plátky opražte sprudka na panvici, následne
ich hneď vložte do maslom vymastenej zapekacej misky. Pokvapkajte olivovým olejom a nechajte piecť zhruba 15 minút v rúre.

Medzitým na panvici opražte cibuľku s cesnakom, nakoniec pridajte bazalku a tvaroh, prípadne mascarpone alebo kyslú smotanu. Osoľte, podľa chuti okoreňte. Z rúry vyberte pekáčik s cukinou, zalejte pripravenou zmesou. Nakoniec posypte syrom a nechajte asi 10 minút dopiecť. Zmes môžete obohatiť aj tofu alebo tempehom, aby ste doplnili množstvo bielkovín.

Vegetariánsky špíz s tofu

Snímka obrazovky 2014-05-09 o 9.07.56.jpg

250 g tofu, červená cibuľka, fenikel, žltá a červená paprika, cherry paradajky, olej, stredomorské korenie alebo korenie na gyros, soľ a čierne korenie
Tofu nakrájajte na pravidelné kocky. Pripravte si marinádu z korenia, oleja, soli a nechajte tofu približne tri hodiny marinovať.

Zeleninu nakrájajte na kúsky, všetky pripravené ingrediencie napichajte na špajdle a upečte v rúre či na grile. Podávajte so zemiačikmi, opečenou bagetkou alebo len so zeleninovým šalátom.

Šalát z quinoy

Snímka obrazovky 2014-05-09 o 9.07.59.jpg

200 g quinoy (kúpite v biopredajniach alebo dm drogerii), 200 g zeleniny (napríklad reďkovka, kukurica, mrkva a pod.), olivový olej, citrónová šťava, umeocot (kúpite v biopredajniach), čerstvé bylinky (napríklad petržlen, jarná cibuľka a bazalka), soľ a čerstvo mleté korenie

Quinou niekoľkokrát dôkladne prepláchnite, v sitku ju prelejte vriacou vodou, aby sa zbavila horkosti, a nechajte ju odkvapkať. Potom ju varte 15–20 minút
vo vriacej osolenej vode (zhruba 750ml) domäkka. Uvarenú quinou sceďte a nechajte vychladnúť. Pridajte nakrájanú čerstvú zeleninu. (Môžete ju nahradiť aj vychladnutou grilovanou zeleninou, výborne sa hodí napríklad baklažán, cukina a paprika a tiež nadrobno nakrájané sušené paradajky či olivy.)

Pripravte si zálievku z olivového oleja a podľa chuti pridajte citrónovú šťavu, umeocot, čerstvé bylinky, soľ a korenie. Šalát premiešajte so zálievkou. Na zvýraznenie chuti môžete podávať napríklad s fetou.

Šalát z kuskusu

Snímka obrazovky 2014-05-09 o 9.08.03.jpg

200 g kuskusu, jarná cibuľka, cukina, mrkva, paradajka, huby podľa chuti, zeleninový vývar, olivový olej, korenie a soľ Pripravte si kuskus. Zalejte ho vývarom a nechajte asi 5 minút odstáť. Medzitým očistite zeleninu, nakrájajte ju na menšie kúsky a na panvici orestujte spoločne s hubami. Nadrobno nakrájané paradajky pridajte skôr ku koncu, pretože dosť púšťajú vodu.

Potom vmiešajte zmes do kuskusu a nechajte ju ešte chvíľu prepiecť na panvici. Následne zmes okoreňte, osoľte podľa chuti a môžete ju pokvapkať olivovým olejom. Šalát sa dá servírovať teplý aj studený. Môže slúžiť ako hlavný chod a pre „nevegetariánov“ aj ako príloha napríklad ku kuracím steakom.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma