AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Šaláty, ktoré svojou vizážou nalákajú aj deti

Jar, to je veľa čerstvej zeleniny. Nebojte sa ju doplniť trochou exotiky alebo ľahko netradičnými zálievkami.
Šaláty, ktoré svojou vizážou nalákajú aj deti

Šalát s avokádom 

2 porcie, 30 minút

Potrebujeme: 1 avokádo, šťava z 1 citróna, 150 g čerstvého kozieho syra, extra panenský repkový olej, 1 broskyňa, 50 g valeriánky, 50 g rukoly, čerstvý tymián, 4 plátky grahamovej bagety, soľ a korenie

Avokádo vykôstkujte, olúpte a nakrájajte na mesiačiky. Pokvapkajte citrónovou šťavou. Syr nakrájajte na kolieska, potrite olejom a opečte na grile. Broskyňu zbavte kôstky, olúpte a nakrájajte na mesiačiky. Ogrilujte. Valeriánku zmiešajte s rukolou a trochou tymiánu.

Bagetu opečte nasucho (alebo pokvapkanú olejom) na panvici. Naservírujte na tanier a podávajte so zálievkou z oleja, citrónovej šťavy, čerstvo namletého čierneho korenia, štipky morskej soli a tymianu.

avokádo-StockFood_11219340_.jpg

Farebný šalát s malinami 

2 porcie, 20 minút

Potrebujeme: 2 lyžice červeného vínneho octu, 1 lyžica olivového oleja, 1 lyžičky trstinového cukru, 4-6 reďkoviek, 1/2 kalerábu, 4 listy rímskeho šalátu, 2 paradajky, 1/2 granátového jablka, čerstvá pažítka, 2 hrste sladkých hráškových strukov, hrsť malín, hrsť rôznych klíčkov - fazolkových, repných, žeruchy..., čerstvo mleté ​​čierne korenie

Ocot, olej a cukor zmiešajte s trochou vody. Množstvo všetkých surovín si upravte podľa chuti. Reďkovky a kaleráb nakrájajte na veľmi tenké plátky a zalejte octovou zálievkou. Nechajte asi 10 minút marinovať. Medzitým si pripravte zostávajúce suroviny.

Rímsky šalát natrhajte na kúsky, paradajky nakrájajte na kolieska, granátové jablko vylúpte, pažítku nasekajte najemno, struky umyte. Reďkovky s kalerábom sceďte. Všetku zeleninu naservírujte na tanier, pridajte semienka granátového jablka, maliny, klíčky a poprášte čerstvo mletým čiernym korením. Podávajte so zvyškom zálievky, ktorú ste zmiešali s nakrájanou pažítkou.

maliny-StockFood_11219341_H.jpg

Šalát so zemiakmi a repíkatým zelerom 

2 porcie, 40 minút

Potrebujeme: 350 g nových zemiakov, soľ, 100 g fazuľových strukov, 2 stonky zeleru, 2 jarné cibuľky, 1 poľná uhorka, 2 hrste bazalky, 100 ml olivového oleja, 50 g parmezánu, 3 strúčiky mladého cesnaku, hrubá morská soľ, lucerna alebo žerucha

Zemiaky umyte a uvarte v osolenej vode v šupke domäkka. Vychladnuté ich prekrojte na polovice. Fazuľové struky vložte do vriacej vody, asi 3 minúty varte, vyberte a prudko schlaďte v ľadovej vode. Stopkový zeler nakrájajte na klátiky, cibulkovú vňať na tenké prúžky. Uhorku pozdĺžne prepolte a vydlabte semienka. Zvyšok nakrájajte na polovičné kolieska.

Do mixéra dajte bazalku, olivový olej, parmezán, cesnak, 1 lyžičku soli a rozmixujte. Všetku zeleninu premiešajte s pestom a podávajte posypanú lucernou či žeruchou.

řapíkatý-celer-StockFood_11.jpg

Šalát s mangom a papájou 

2 porcie, 25 minút

Potrebujeme: 8 lúpaných kreviet, olivový olej, 1 strúčik cesnaku, čerstvý koriander, soľ a korenie, 1 limetka, 1/2 papáje, 1/2 manga, 1 mrkvu, 1/2 ružového grapefruitu, 1 červená cibuľa, 1/2 lyžičky trstinového cukru, kúsok čerstvého zázvoru, žerucha, 1 čili papričky

Krevety vložte do panvice s rozpáleným olejom, pridajte prelisovaný cesnak, trochu koriandra, soľ a korenie. Restujte asi 4 minúty, vyberte a pokvapkajte limetkovou šťavou. Udržujte v teple. Papáju aj mango očistite a nakrájajte na kúsky. Mrkvu nakrájajte na tenké kolieska. Grapefruit olúpte a dužinu nakrojte na tenké plátky. Cibuľu nakrájajte na slabšie kolieska.

Dve lyžice oleja zmiešajte so šťavou z polovice limetky, pridajte trošku cukru, nastrúhaný čerstvý zázvor. Prilejte asi 50 ml vody, podľa potreby dochuťte. Všetky suroviny premiešajte, pridajte žeruchu a koriander a podávajte so zálievkou a nasekanou chilli papričkou.

papája-StockFood_11219348_H.jpg

Cestovinový šalát s paprikou a čakankou 

2 porcie, 40 minút

Potrebujeme: 1 červená hrubostenná paprika, 250 g cestovín penne, plocholistý petržlen, 3 lyžice píniových orieškov, 2 filety z ančovičiek, 75 g parmezánu, 1 malý strúčik cesnaku, extra panenský olivový olej, 1 zelená hrubostenná paprika, 1 červená čakanka, 4 listy šalátu lollo rosso, 10 čiernych olív

Červenú papriku dajte na 10 až 15 minút zapiecť do rúry vyhriatej na 200°C. Počas pečenia niekoľkokrát otočte. Opečenú papriku vložte do mikroténového vrecka a nechajte zapariť. Potom ju olúpte a zbavte jadrovníkov. Nakrájajte na kúsky.

Cestoviny uvarte v osolenej vode na skus a zlejte. Medzitým pripravte pesto: v mixéri rozmixujte 2 lyžice petržlenu, 1 lyžicu píniových orieškov, ančovičky, parmezán a strúčik cesnaku. Podľa potreby zalejte asi 100 ml olivového oleja. Zmiešajte ihneď s cestovinami, aby sa nezlepili. Zvyšok píniových orieškov nasucho opražte na panvici.

Zelenú papriku nakrájajte na tenké rezance. Listy čakanky a šalátu natrhajte na kúsky. Olivy pokrájajte na štvrtiny. Vychladnuté cestoviny zmiešajte so všetkými pripravenými surovinami a podávajte.

těstoviny-StockFood_1121935.jpg

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma