AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Naložte si na tanier indické jedlá

Indická kuchyňa je považovaná za jednu z najfarebnejších, najšťavnatejších, ale tiež najostrejších kuchýň sveta. Keď však budete s pálivým korením šetriť, tak ju môžete smelo predložiť aj deťom.
Naložte si na tanier indické jedlá

Jahňacie Birjání 

4 porcie príprava: 40 minút

Potrebujeme: 500 g jahňacieho mäsa bez kosti, 2 cibule, 1 zelená paprika, 2 väčšie paradajky, 1 lyžica oleja, 2 lyžice korma pasty, 800 ml zeleninového vývaru, 200 g ryže basmati, 100 g plátkov mandlí

Mäso opláchnite, osušte a nakrájajte na kocky. Cibuľu, papriku a paradajky nakrájajte. Vo väčšom hrnci opekajte na oleji mäso zo všetkých strán asi 5 minút, dajte ho bokom.

Na zvyšnom oleji orestujte cibuľu, pridajte korma pastu a asi minútu opekajte. Potom vmiešajte ryžu a papriku, zalejte vývarom a priveďte k varu. Zmiernite plameň a za občasného premiešania varte asi 15 minút.

Keď je ryža takmer mäkká, pridajte nakrájané paradajky a opečené mäso a ešte asi 3 minúty prehrievajte. Medzitým nasucho orestujte plátky mandlí a každú porciu nimi pred podávaním ozdobte.

Tarka Dál 

4 porcie príprava: 60 minút

Potrebujeme: 1 cibuľa, 2 strúčiky cesnaku, 3 lyžice oleja, 1 lyžica rasce, 1 lyžička kurkumy, 4 cm čerstvého zázvoru, 200 g červenej šošovice, 100 g cícera v plechovke, 4 cherry paradajky, soľ, 1 lyžica garam masala, 2 chilli papričky (nie je nutné)

Cibuľu nakrájajte najemno, cesnak prelisujte. Na oleji vo väčšej panvici orestujte cibuľu dosklovata, pridajte cesnak, rascu, kurkumu a strúhaný zázvor. Chvíľu opekajte, potom pridajte červenú šošovicu, zalejte asi 500 ml vody a priveďte do varu.

Zmiernite plameň a varte asi 15 minút. Potom vmiešajte zliaty cícer a prepolené paradajky, dochuťte soľou a korením garam masala a zhruba 5 minút povarte. Kto má rád ostré, môže nakoniec ešte pridať nasekanú chilli papričku. Podávajte s indickým chlebom.

Kura Tandoori 

4 porcie príprava: 45 minút

Potrebujeme: 4 kuracie prsia, 300 ml bieleho jogurtu, 2 lyžice oleja, šťava z 1 citróna, 1 lyžička mletého koriandra, 1 lyžička pálivej papriky, 1 lyžička mletého zázvoru, 1 lyžička rímskej rasce, 1 lyžička kurkumy, 1 lyžička soli, 2 strúčiky prelisovaného cesnaku

Kuracie prsia umyte, osušte a nakrájajte na väčšie kúsky. Každý niekoľkokrát zľahka narežte naprieč. V miske zmiešajte jogurt, olej, citrónovú šťavu, korenie, soľ a cesnak. Marinádou potrite mäso a dajte do chladu aspoň na tri hodiny.

Rúru zapnite na 190°C. Na plech vyložený papierom na pečenie alebo s grilovacou mriežkou dajte kúsky marinovaného kurčaťa, zakryte alobalom a pečte asi 20 minút. Potom odkryte a dopečte dozlata.

Priebežne otáčajte a potierajte marinádou. Podávajte s indickým chlebom alebo ryžou.

Náš TIP: Môžete použiť aj hotovú zmes korenia Tandoori masala, ktorú zoženiete v obchodoch s orientálnymi potravinami alebo na internete. Kto má rád ostré, môže pridať do marinády nasekanú chilli papričku.

Ság Panýr 

4 porcie príprava: 25 minút

Potrebujeme: 400 g syra panýr (tvrdý syr podobný balkánskému), 3 lyžice oleja, 500 g baby špenátu, 1 cibuľa, 3 strúčiky cesnaku, 3 cm čerstvého zázvoru, 1 lyžička garam masala, 1 lyžička kurkumy, 1 lyžička nasekaných zelených chilli papričiek, soľ a korenie

Syr nakrájajte na kocky a opečte na väčšej panvici na oleji dozlatista. Preložte ho na tanier vyložený papierovým obrúskom.

Do väčšieho hrnca dajte variť vodu a špenát v nej 10 sekúnd povarte a potom ihneď schlaďte v ľadovej vode. Nechajte ho odkvapkať a nasekajte. Cibuľu a cesnak nakrájajte najemno, zázvor nastrúhajte.

Do panvice podľa potreby pridajte olej a na ňom orestujte cibuľu, cesnak a zázvor, prisypte korenie a chilli a ešte chvíľu restujeme. Pridajte špenát, prehrejte, vmiešajte syr, dochuťte soľou a korením a rozdeľte na taniere.

NÁŠ TIP: Syr panýr sa u nás dá ťažko zohnať, ale môžete ho nahradiť iným tvrdým syrom, ktorý znesie vyššiu teplotu, alebo tiež kockami tofu. 

Mangové Lasí 

4 porcie príprava: 10 minút

Potrebujeme: 2 zrelé mangá, 500 ml hustého bieleho jogurtu, 2 lyžice trstinového cukru, 1 lyžičku mletého kardamónu (nemusí byť), 100-200 ml plnotučného mlieka alebo vody

Mango ošúpte, zbavte kôstky a nakrájajte na kúsky (niekoľko si ich nechajte bokom na ozdobu). Ovocie s jogurtom, cukrom a korením rozmixujte, podľa potreby rozrieďte mliekom či vodou. Rozdeľte do pohárov a ozdobte kúskami manga.

Lasí podávajte ľadovo vychladené alebo do neho pridajte niekoľko kociek ľadu. Navrch môžete nasypať nasekané pistáciové oriešky alebo lístky mäty, najlepšie však jeho chuť vynikne len tak.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma