AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Dobite baterky na leto

Tiež sa vám po dlhej zime a jari zdá, že už sa kvôli únave a vyčerpaniu ani nedokážete správne tešiť na jar? Skúste svetlo, pohyb a vitamíny.
Dobite baterky na leto

Dlhá zima a chladná jar vyčerpáva všetkých. Niekoľko mesiacov sa nám nedostávalo slnečného svitu, možnosti pohybu na čerstvom vzduchu boli tak trochu obmedzené a zimná strava je chudobnejšia na vitamíny a minerály. Potom niet divu, že sa na začiatku marca cítime skôr na predlžený zimný spánok než na vítanie jari. Čo s tým?

Rozsvieťte si!

K dobrej nálade a vyššej výkonnosti potrebujeme dostatok svetla – a to je presne to, čo nám v zime chýbalo. Pokiaľ sa teda chcete trochu rozveseliť, doprajte si toľko svetla, koľko môžete – len čo vonku svieti slniečko, vystavte sa jeho lúčom.

Keď je práve zatiahnuté, rozsvieťte si všetky svetlá, čo doma máte, a pridajte upokojujúce plamienky sviečok. Takéto svetelné kúpele vám zaručene zlepšia náladu a prilejú sily do žíl.

Zvýšte imunitu

Chronická únava je priamou cestou k úrazom a chorobám, preto sa pokúste zvýšiť obranyschopnosť vášho organizmu. Začnite s otužovaním alebo zaraďte raz až dvakrát týždenne návštevu sauny.

Choďte spať vždy v rovnakom čase a spite aspoň osem hodín. Pohybujte sa vonku a snažte sa vyladiť aj psychicky – nestresujte sa tým, čo nemôžete zmeniť. Psychická pohoda je základom, ktorý vás postaví na nohy.

Pridajte vitamíny

Tých sa po zimnom období nedostáva väčšine z nás. Jedným z najväčších bojovníkov proti únave a nedostatku energie je pritom vitamín C. Ten tiež posilňuje celkovú obranyschopnosť organizmu a imunitný systém. Doprajte si teda dostatok ovocia a zeleniny, prípadne vitamín C doplňte v podobe tabletiek alebo šumivých nápojov.

Proti únave a psychickej nepohode pomáhajú aj niektoré vitamíny skupiny B, najmä vitamín B12 a vitamín B3 alebo niacín, ktorý je celkom nevyhnutný pre pevné nervy. A tie pri výchove detí potrebujeme všetci. Zaraďte do jedálneho lístka strukoviny, celozrnné pečivo a veľa zeleniny.

Skúste zelený čaj

Možno už si nedokážete svoj život predstaviť bez niekoľkých šálok silnej kávy. Vedzte však, že na povzbudenie je oveľa lepší zelený čaj, ktorý organizmus – na rozdiel od kávy – neodvodňuje. Najhoršie, čo pre svoje telo môžete urobiť, je piť kávu miesto iných tekutín.

Pokiaľ má totiž vaše telo vykročené k dehydratácii, káva tento proces dozaista dokončí a výsledkom nebude očakávané „nakopnutie“, ale ešte väčšia únava. Skúste si preto každé ráno uvariť veľkú kanvicu zeleného čaju, ktorý budete priebežne cez deň upíjať.

Keď viete, kedy ste počas dňa najunavenejšia, potom si obľúbenú šálku kávy načasujte asi hodinu pred touto dobou. Koncentrácia kofeínu v krvi je najväčšia práve asi hodinu po vypití.

S tabletkami opatrne

Možno už vaša únava dospela do bodu, kedy premýšľate o tabletkách proti únave. Pravdaže, riešiť dlhodobý úbytok síl týmto spôsobom nie je najlepšie. Väčšinou sa len na prechodnú dobu prekryjú najsilnejšie známky únavy.

Povzbudzujúce lieky (Piracetam či Pirabene) by sa nemali dlhodobo užívať bez konzultácie s odborníkom, pretože si od nich môžete ľahko vypestovať závislosť.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma