AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Chudnutie po pôrode. Ako začať?

Vy sa pýtate, my odpovedáme.
Chudnutie po pôrode. Ako začať?

Otázka

V tehotenstve som pribrala neuveriteľných 25 kg, teraz som rok po pôrode a stále mám 15 kg nadváhy. Už nedojčím, takže by som rada začala držať nejakú diétu, ale trochu sa strácam v informáciách.

Všade ich je plno a každý hovorí niečo iné. Pár „zaručených“ diét už som skúsila, ale vždy nasledoval jojo efekt. Môžete mi poradiť, ako by mal vyzerať ideálny jedálny lístok, s ktorým by sa mi podarilo schudnúť natrvalo?

Samozrejme viem, že bez pravidelného pohybu sa nezaobídem, preto chodím každý deň s kočíkom na dlhé prechádzky, a keď malá spí, cvičím tiež doma na crossovom trenažéri.

Odpoveď

Juraj Šusta: Pravidelný pohyb a vyvážená strava, zodpovedajúce vašej fyzickej aktivite, sú skutočne alfou a omegou trvalého udržania optimálnej hmotnosti. Zjednodušené pravidlo znie: Pokiaľ príjem prevyšuje výdaj (a teda pohyb), budete priberať.

Všeobecne tiež platí, že je potrebné si vybrať vhodný diétny postup, pretože zle zvolenou diétou sa zhadzuje veľmi často hlavne svalová hmota, čo určite nie je žiaduce, a následne (pri nedodržaní pravidiel) dôjde k priberaniu tukovej hmoty. Práve tomuto javu sa hovorí jojo efekt.

Odporúčam vám najprv zvoliť správne zostavený redukčný jedálny lístok alebo rovno kvalitne postavenú redukčnú diétu – a tu určite nemyslím „zaručené“ doplnky stravy. Ideálny je jedálny lístok s vyšším podielom bielkovín a nižším príjmom sacharidov. Obmedzte ťažké prílohy, zamerajte sa na väčšiu konzumáciu zeleniny, rýb a chudého mäsa.

Snažte sa dodržiavať pitný režim a obmedzte všetky sladené nápoje. Potom si redukovanú hmotnosť budete udržiavať vyváženou racionálnou stravou a dostatkom pohybu. Pravdaže, nie je pohyb ako pohyb – na udržanie hmotnosti je dôležitá najmä aktivita dlhšieho trvania pri miernejšej intenzite, ktorá vedie práve k spaľovaniu tukov.

Rýchly a intenzívny pohyb u netrénovaného jedinca vedie skôr k vyčerpaniu cukrov a následnej únave než k samotnej redukcii. Moja rada teda znie: Zvoliť dobre zostavený redukčný jedálny lístok, ktorý navyše podporíte dlhšou pohybovou aktivitou (viac než 45 minút v kuse).

Po očakávanom schudnutí sa zamerajte na vyváženú racionálnu stravu a športovú aktivitu, samozrejme, zachovajte. Ani redukcia totiž nie je nič iné než fyzika – teda iba vyrovnaný príjem a výdaj vedie k dlhodobému udržaniu dosiahnutých výsledkov.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma