AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Chudnite pomaly, ale isto

Chcete sa po pôrode zbaviť nabraných tehotenských kíl? Budete potrebovať trpezlivosť, sebadisciplínu, ale predovšetkým – chce to čas!
Chudnite pomaly, ale isto

Žena počas tehotenstva priberie priemerne desať až pätnásť kilogramov. Môže to však byť, samozrejme, aj oveľa viac, je to veľmi individuálne. Väčšina mamičiek sa chce po pôrode dostať čo najskôr späť na svoju váhu, ktorú mali pred otehotnením. Lenže kilá, ktoré v priebehu deviatich mesiacov naskakovali možno až veľmi rýchlo, sa ich teraz nechcú pustiť.

Domov a rodina | Materstvo | Zdravá výživa | Životný štýl

Ako diagnostikovať chronickú únavu

Účinnými tipmi a trikmi však nad nimi možno vyhrať a získať späť svoju postavu. No chce to v prvom rade trpezlivosť. S chudnutím sa teda rozhodne neponáhľajte, naopak, dajte telu čo najviac času, aby si na všetky tie hormonálne výkyvy a zmeny, ktorými v posledných niekoľkých mesiacoch prešlo, postupne zvyklo a hlavne sa celkovo upokojilo.

Hovorí sa, že ženskému telu trvá deväť mesiacov až rok, kým sa kompletne „spamätá“ z tehotenstva a následného pôrodu. Preto sa nesnažte zbaviť kíl príliš rýchlo. Myslite na čo najpohodovejšie šestonedelie, snažte sa o regeneráciu organizmu a až potom na postupné zhadzovanie prípadných nadbytočných kilogramov. Verte, že ten správny čas na diéty určite príde.

Jedlo neodflinkajte

S veľkou pravdepodobnosťou bábätko po pôrode dojčíte a bude to tak aj naďalej v nasledujúcich niekoľkých mesiacoch. Dojčeniu, samozrejme, treba prispôsobiť jedálny lístok. Tvorba materského mlieka a samotné dojčenie je pre ženské telo pomerne dosť náročné, preto vyžaduje množstvo energie. Tú však treba telu dodať späť.

Takže zabudnite na drastické diéty i na „prázdne kalórie“, ktoré telo len zbytočne zaťažujú. Cítili by ste sa totiž oveľa viac unavená, chýbala by vám potrebná sila a mohlo by sa vám zle tvoriť materské mlieko a tým by sa výrazne sťažilo dojčenie bábätka.

Pri dojčení nie je vhodné držať klasickú diétu, je lepšie strážiť si váhu už počas tehotenstva. Ako všetci dobre vieme, jednoduchšie je kilá nenabrať, ako ich potom zhadzovať. Majte na pamäti, že sa váš jedálny lístok plne odráža na tvorbe a tiež na kvalite materského mlieka.

Čo jesť počas dojčenia?

V prvom rade je dôležitá pravidelnosť a rozmanitosť. Jedzte päťkrát až šesťkrát denne, je vhodné dodržiavať pomer medzi veľkosťou jedál: raňajky a večere by mali byť zhruba rovnako veľké, obed by mal byť asi dvojnásobkom raňajok a desiate by mali byť asi štvrtinové voči večeri alebo raňajkám.

Domov a rodina | Materstvo | Zdravá výživa | Životný štýl | Predškolák

Má homeopatia zmysel?

Je určite vhodnejšie čo najviac sa vyhýbať nafukujúcim potravinám a čerstvému pečivu. To všetko totiž môže vášmu dieťatku spôsobovať nadúvanie a nepríjemné bolenie bruška. Určite zabudnite na vyprážané
i veľmi tučné pokrmy, kofeín, zakázané sú polotovary a instantné jedlá.

Obmedziť treba tiež prísun väčšieho množstva živočíšnych tukov, sladkostí a rôznych lákavých pochutín, ako sú slané zemiačiky, tyčinky alebo solené oriešky. Oveľa vhodnejšie je, naopak, tmavé pečivo, ovocie, zelenina (čerstvá i tepelne upravená), biele mäso, šunka, menej tučné ryby, kvalitné rastlinné oleje, kyslé mliečne výrobky, tvarohy alebo syry s nižším obsahom tuku.

V tomto období je dôležitý vyšší príjem kvalitných bielkovín a, samozrejme, vápnika, tak na to pri skladbe svojho jedálneho lístka pamätajte.

Voda je základ

Na správnej tvorbe materského mlieka sa podieľa aj pitný režim. Voľte najlepšie neochutené neperlivé vody. Vhodné sú i rôzne ovocné čaje, nesladené čajové zmesi určené práve dojčiacim mamičkám, ktoré navyše zabraňujú nepríjemnému nadúvaniu bábätka.

Hodí sa tiež feniklový alebo žihľavový čaj, pretože podporujú laktáciu. Napriek tomu, že vaša túžba zbaviť sa nadbytočných kilogramov nabraných v tehotenstve je naozaj veľká a budete mať tendenciu siahnuť po niektorom z potravinových doplnkov, radšej spozornejte. Neexistuje žiadny zázračný prostriedok, ktorý zaručuje zníženie hmotnosti pri zachovaní doterajších stravovacích a pohybových návykov.

Domov a rodina | Materstvo | Psychológia a vzťahy | Recepty | Zdravá výživa

Keď deťom nechutí

V boji s nadváhou je každá pomoc vítaná a správne zvolený doplnok môže uľahčiť vašu námahu, rozhodne ich ale neodporúčam užívať počas dojčenia. Môžete užívať doplnky stravy určené tehotným a dojčiacim ženám
s obsahom vitamínov, minerálov a ďalších látok. Môže pomôcť všetkým mamičkám, ktoré z nejakých dôvodov nezvládajú jesť tak, ako by mali.

Napríklad keď dojčiaca žena nemá dostatok vápnika v potrave, začne si telo túto látku brať zo svojich zásob, a to sa môže negatívne prejaviť na jej zdravotnom stave. Časom, až vaše dieťatko podrastie a nebude už plne dojčené, môžete mierne obmedziť svoj denný energetický príjem.

Zaraďte pohyb

Po pôrode si celkom iste musíte zvykať na úplne nový režim. Bábätko bude neustále vyžadovať vašu opateru i pozornosť, k tomu, navyše, samozrejme patrí pranie, žehlenie, varenie, upratovanie, skrátka, stále je čo robiť.

Hoci ide o iný typ pohybu, v podstate ste celý deň na nohách, a to sa môže priaznivo prejaviť na vašej váhe. Napriek tomu, že nebudete držať diéty, keď sa budete stravovať zdravo, striedmo a „poletovať“ okolo dieťatka a domácnosti, pokojne môžete jeden až dva kilogramy za mesiac zhodiť bez toho, aby ste o to výrazne usilovali.

Domov a rodina | Materstvo | Zdravá výživa | Batoľa | Dojča

Dieťa neustále plače, nevie si odgrgnúť a tlačí ho bruško

Po skončení šestonedelia je vhodné začať s pravidelným pohybom. Ideálne formou svižnejších prechádzok s kočíkom. Vhodné sú tiež naťahovacie cviky a ľahké posilňovanie. Posilníte svalový systém, spevníte telo a zlepšíte si kondíciu. Postupne môžete zaradiť aj cviky s bábätkom. Upevníte vzájomnú väzbu a urobíte ešte niečo pre svoje zdravie a lepšiu postavu.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma