AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Chceme bábätko! Ako to urobiť, aby bolo IVF úspešné?

"Plánovanie bábätka je vec zodpovedná, a pokiaľ ide o plánovanie s pomocou asistovanej reprodukcie, nemalo by sa nič nechať na náhodu," zhruba takéto úvahy má mnoho párov. Podľa lekárov však nie je potrebné robiť žiadne mimoriadne opatrenia.
Chceme bábätko! Ako to urobiť, aby bolo IVF úspešné?

Ak sa dvojica chystá podstúpiť asistovanú reprodukciu, nie je potrebné sa vracať k žiadnym zvláštnym režimovým opatreniam, stačí len dodržať predpísanú liečbu, ktorá je nastavená lekárom, viac nie je potrebné.

"Platí len to, že by dvojica mala byť v dobrej psychickej aj fyzickej kondícii. Obaja partneri by mali byť oboznámení s tým, čo ich čaká, a mali by byť na všetko pripravení. Ak jeden z partnerov váha, či si nie je istý, je lepšie dať mu čas a všetko znovu prebrať," vysvetľuje primár centra IVF Klinického centra ISCAR MUDr. Jaroslav Hulvert.

U mužov je dôležité, aby boli psychicky pripravení na to, že budú odovzdávať spermie. To je výkon, ktorý je niekedy spojený s istým hanblivosťou. "Ak muž býva blízko centra, je možné sa dohovoriť na tom, že spermie za určitých podmienok privezie z domova. Ak bývajú ďaleko, je potrebné, aby spermie odovzdal priamo v centre. V tejto súvislosti sa odporúča aj trojdňová sexuálna abstinencia," dopĺňa lekár.

Inak IVF nevyžaduje od ženy ani od muža žiadnu špeciálnu prípravu. Ak by dvojica predsa len chcela nejaké odporúčania, môže sa riadiť radami, ktoré sú dávané u plánovania potomka prirodzenou cestou. "To znamená, že žena by nemala pred otehotnením držať žiadnu drastickú alebo jednostrannú diétu, nemala by fajčiť, ani piť alkohol a mala by sa vyhýbať toxickým látkam a chemikáliám," hovorí primár Hulvert.

Z odporúčaní platí aj to, že by mala mať dostatok kyseliny listovej. "Nedostatok tejto látky je spojený so vznikom niektorých vývojových chýb plodu, konkrétne s rázštepmi chrbtice. Ženy plánujúce potomka by preto už v predstihu zhruba troch mesiacov mali zvýšiť konzumáciu listovej zeleniny, hrášku, fazuľky, celozrnných výrobkov, orechov a ďalších potravín, kde je kyselina listová obsiahnutá," radí lekár.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma