AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

Ako sa pripraviť na umelé oplodnenie - tipy pre zníženie stresu

Umelé oplodnenie je obrovský nápor na psychiku. Stres úspešnosť veľmi ovplyvňuje, tak sa ho snažte eliminovať. Tu je pár tipov, ako na to.
Ako sa pripraviť na umelé oplodnenie - tipy pre zníženie stresu

Ľudia, ktorí sa liečia na neplodnosť, trpia nezriedka pocitmi frustrácie a napätia, inokedy pociťujú úzkosť, depresiu alebo hnev. Niektorí pacienti strácajú chuť do jedla, mávajú problémy so spánkom alebo sa cíti izolovaní.

Prečo je umelé oplodnenie stresujúce

Samotnému umelému oplodneniu predchádza liečba neplodnosti, zahŕňajúcu niekoľko procedúr:

  1. Najprv je potrebné pomocou tabliet a injekcií stimulovať vaječníky, aby produkovali viac vajíčok.
  2. V priebehu liečby pacientka podstupuje opakovaná krvné a ultrazvukové vyšetrenie.
  3. V ďalšom kroku je potrebné odobrať vajíčko z vaječníka - zvyčajne sa vykonáva pri vedomí za ultrazvukovej kontroly.
  4. Potom sa vezme spermie od partnera a v laboratóriu sa k nemu pridá vajíčko, aby mohlo dôjsť k oplodneniu.
  5. Vzniknuté embryo sa zavedie do maternice ženy.
  6. Nasledujú ďalšie krvné a ultrazvukové kontroly za účelom zistenia, či došlo k uhniezdeniu embrya a otehotneniu.

Celý proces ešte nemusí zabezpečiť, že žena skutočne otehotnie. S každým ďalším opakovaním a pokračujúcou liečbou sa pritom stres neplodného páru zvyšuje. To môže mať podľa odborníkov negatívny vplyv ako na prebiehajúcu liečbu, tak na samotné oplodnenie. Dôležité preto je vedieť pocity spojené so stresom rozpoznať a naučiť sa tento stres zvládať.

Zbavte sa napätia

Existuje rad techník vedúcich k zníženiu alebo odstráneniu stresu. Medzi základné opatrenia patrí:

  • úprava životosprávy, zahŕňajúcu zdravú výživu, obmedzenie pitia kávy a alkoholu,
  • primeraná telesná aktivita,
  • relaxačné metódy, ako sú dychové cvičenia, meditácie, masáže a špeciálne techniky pre zníženie svalovej tenzie čiže napätie,
  • akupunktúra či akupresúra,
  • podporná psychoterapia či možnosť hovoriť s niekým o svojich problémoch.

Uvedené techniky pomáhajú znížiť celkové napätie v tele vyvolané stresom, čo sa prejaví v znížení krvného tlaku, spomalenie pulzu a uvoľnenie svalového napätia. V uvoľnenom ženskom tele potom môže ľahšie dôjsť k túžobnému otehotneniu.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma