AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

9 tipov, ako premôcť chuť na sladké

Máte tiež stále pocit, že vás naháňa chuť na sladké? A deti neustále chcú nejakú dobrotu? S našimi tipmi chuť na sladké skrotíte.
9 tipov, ako premôcť chuť na sladké

Prečo vlastne sladké tak veľmi milujeme? Pre jeho konzumácii sa nám v mozgu uvoľňuje dopamín, chemická látka, ktorá sprostredkováva pocity šťastia. A my chceme byť šťastní. Napriek tomu je možné obmedziť jedenie sladkostí tak, aby sme netrpeli.

Začnite pomaly. Znižujte príjem cukru postupne. Začnite so sladenými nápojmi, do čaju alebo kávy dávajte každý deň menej cukru. Limonády a džúsy rieďte vodou.

Skúmajte etikety. Pátrajte po skrytých zdrojoch cukru, ako je napríklad kečup, šalátové dresingy alebo chlieb a iné pečivo. Čítajte zloženie potravín a všetko, čomu nerozumiete, hľadajte na internete. Budete prekvapení, koľko cukru zjete aj bez sladkostí.

  1. Nevynechávajte jedlá. Hladovanie spôsobuje chuť na sladké, ktorá sa môže stať neovládateľnou. Jedzte včas a rozumne.
  2. Skúste pohyb. Prejdite sa alebo prebehnite, keď to na vás príde. Vedci dokázali, že cvičenie môže znížiť chuť maškrtiť, pretože v mozgu vytvára endorfíny, ktoré účinkujú podobne ako dopamín.
  3. Poproste o pomoc. Ak rodina chce jesť sladké, nech tak robí mimo vaše zorné pole. Keď lákadlá neuvidíte, nebude sa vám po nich toľko cnieť.
  4. Vyhnite sa nude. Ide o jeden z najznámejších spúšťačov maškrtenia. Ak ste doma a odpočívate, skúste pri tom pliesť, kresliť, čítať alebo hrať hry. Všetko je lepšie ako neustále zobanie dobrôt.
  5. Stavte na náhradky. Majte po ruke kúsok ovocia, ktorý zaženie chuť na sladké. Ak to bude banán alebo hroznové víno, veľmi vám to ale nepomôže, pretože obsahujú veľké množstvo cukru. Lepšie sú jahody, černice alebo čučoriedky, melón, prípadne citrusy.
  6. Stanovte si pravidlá. Napríklad sa rozhodnite, že dezert si dáte len raz denne. Budete sa cítiť voľnejšie než pod absolútnym zákazom a budete sa mať na čo tešiť. Menej prísne pravidlá možno tiež ľahšie dodržať.
  7. Žujte. Žuvačky bez cukru vám pomôžu obmedziť chuť na jedlo.
  8. Čistite si často zuby. Aj zubná pasta zaháňa chute.
  9. Ak už je chuť na sladké skutočne neprekonateľná, skúste napríklad mrazenú horkú čokoládu. Vydrží v ústach dlhšie a jej chuť si lepšie užijete.

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma