AutoMag.sk SportMag.sk Orbion.sk Maminka.sk DrobecRoka.sk

10 tipov, ako bojovať s tehotenskou nespavosťou

Prvý trimester ste väčšinu voľného času prespali, a tak zrazu nechápete, ako to, že zrazu mávate večer problémy so zaspávaním alebo sa budíte uprostred noci a neviet, čo so sebou.
10 tipov, ako bojovať s tehotenskou nespavosťou

Nespavosťou trpí mnoho žien v pokročilejšom štádiu tehotenstva. Lieky proti nespavosti by nemali byť teraz tým, po čom siahnete. Preto vám prinášame rôznorodé tipy, ako s nespavosťou zatočiť.

Choďte do postele ospalá. Znie to logicky. Ak pôjdete do postele fyzicky aj psychicky unavená, zvyšujete tým šance na úspech. Vyhýbajte sa namáhavejšiemu cvičeniu neskoro poobede. Nediskutujte o zásadných veciach, ktoré by vás mohli rozladiť, tesne pred spaním. Miesto klasickej kávy siahnite radšej po kávovinovom nápoji. Chutí skvele, neobsahuje kofeín, zato obsahuje kopec vápnika, ktorý potrebuje vaše dieťatko pre správny vývin kosti.

1.png

Cvičte. Áno, cvičenie v tehotenstve je povolené. Nie príliš namáhavé, nebezpečné a v neskorých poobedňajších hodinách. Inak vám ale môže ku lepšiemu spánku iba pomôcť.

Malé papaníčko pred spaním. Nemusí byť vždy na škodu. Existuje niekoľko receptov vhodných práve na lepší spánok. Napríklad teplé mlieko, oriešky alebo morčacie mäsko. Mierne naplnené bruško vás aspoň nevyženie uprostred noci priamo do chladničky. Príliš to však nepreháňajte, pretože si môžete navodiť pálenie záhy, ktoré vás potom tiež nenechá zaspať.

Obmedzte tekutiny. Vo večerných hodinách sa snažte piť menej. Časté močenie, ktoré je v tehotenstve tak typické, vás môže vyhnať na toaletu aj niekoľko krát za noc. To sladkému spánku príliš neprospieva. Preto ak ste smädná, pite radšej menšie porcie, nie hneď liter vody na počkanie. Po dúškoch si môžete pochlipkávať tehotenský čajík. Veď kedy inokedy, ak nie teraz, si ho doprajete?

Teplá sprcha. Nielen, že vás upokojí a zmierni prípadné fyzické bolesti, spojené s tehotenstvom. Teplá kúpeľ alebo sprcha pred spaním pomáha aj na lepší spánok.

2.png

Stavte na pohodlie. Noste voľné pyžamo. Vytvorte si príjemné podmienky na spánok aj vďaka tuctu mäkkých vankúšikov a prikrývok. Obklopte sa príjemnou vôňou levandulí.

Myseľ prečisťujúca aktivita. Všetko lepšie, ako premýšľať, čo nás čaká na ďalší deň, čo sme nestihli a mali sme. Či už bezduché prepínanie kanálov v televízii, príjemna relaxačná hudba, nenáročné ručné práce alebo niekoľko strán obľúbenej knihy. Nie práve napínavej detektívky alebo strašidelných príbehov. To všetko vám pomôže prepnúť mozor do spánkového režimu. Vyhnite sa knihám o tehotenskej problematike. Zoznamy detských mien sú prijateľné.

Upracte si v duši. Myseľ, ktorá pracuje ako o závod, môže byť prekážkou ku pokojnému spánku. Takže pred spaním sa radšej vyrozprávajte partnerovi alebo blízkej kamarátke a problémy jednoducho nechajte na zajtra. Tie nikam neutečú.

Zvyknite si na rutinu. Nastavte svoje vnútorné hodinky na konkrétny čas a skúste chodiť do postele každý deň približne v túto dobu.

Vstaňte. Zvoľte si, napríklad, 30 alebo 60 minútový časový interval, do ktorého keď nezaspíte, jednoducho vstanete z postele a niečo uprostred noci urobíte. Ak všetká stratégia zlyhá, aspoň vás to postupne pripraví na bezsenné rodičovské noci.  

Maminka na FACEBOOKU

Mamičky najviac zaujíma